Case
Työterveys Aalto Oy

Aalto

Tehokasta työterveyshuoltoa tilahallinnan ratkaisuilla

·
7.3.2024
·
Lataa koko juttu PDF-tiedostona
Mahtavaa! Tässä on juttu PDF-tiedostona. Jos latauksessa on ongelmia, niin pistä rohkeasti viestiä osoitteeseen myynti@timmi.fi.
Avaa ja lataa PDF
Jokin meni pieleen. Viitsisitkö vielä tarkistaa kentät.
  • Projektin seikkaperäinen läpikäynti.
  • Mitä tuloksia saatiin aikaan.
  • Ei automaattista uutiskirjettä.
  • Helppo näyttää johtoryhmälle.
Timmi Quote mark
Päätimme Timmin kanssa onnistua ja pistimme hihat heilumaan!
Virva Hartikka
Tietohallintopäällikkö
Työterveys Aalto Oy

Työterveys Aalto tuottaa työterveyshuollon palveluita omistaja-asiakkaidensa työpaikoille noin 18 000 henkilöasiakkaalle. Aallon suurimpia julkisia asiakkaita ovat Keski-Suomen hyvinvointialue ja Jyväskylän kaupunki. Aalto tuottaa palveluita koko Keski-Suomen alueella joko omana tuotantonaan tai monituottajamallilla alihankintaverkoston kautta Aallon Jyväskylän toimipisteissä työskentelee noin 60 työterveyshuollon ammattilaista.

Uusien toimitilojen myötä Aalto päätyi hankkimaan TIMMI Smart Hospital -järjestelmän tavoitteenaan tehostaa tilojen käyttöä.

Toimintatapojen muutos tehostaa tilankäyttöä
Suurin osa ammattilaisista on järjestelmään tyytyväinen

Käytetyt ominaisuudet

Itsepalvelu­automaatti

Tilavaraus

Infonäyttö

Työterveys Aalto Oy otti uusien toimitilojen myötä käyttöön TIMMI Smart Hospital -järjestelmän parantaakseen asiakaskokemusta ja tehostaakseen tilojen käyttöä. Samalla luovuttiin henkilökohtaisista työhuoneista.

“Kaikki lähti liikkeelle siitä, että saimme uudet toimitilat ja halusimme sinne nykyaikaisen tekniikan. Uuden toimitilan myötä halusimme myös luopua henkilökohtaisista työhuoneista. Tilat haluttiin mahdollisimman tehokkaaseen ja joustavaan käyttöön niin, että eri ammattiryhmät voisivat käyttää samoja tiloja eikä tulisi niin sanottua hukkakäyttöä.”, Työterveys Aallon tietohallintopäällikkö Virva Hartikka kuvaa.

Tilavarausjärjestelmän tuli vastata vaatimuksiin aina käytettävyydestä tiedolla johtamiseen.

“Halusimme, että tilavarausjärjestelmä on helposti hallinnoitava ja parantaa tietosuojaa eli asiakasta ei haluttu kutsua enää nimellä vastaanotolle. Järjestelmässä tuli olla myös mobiili-ilmoittautumismahdollisuus, minkä lisäksi sen piti mahdollistaa käyttöasteen seurantaa ja siitä piti saada kattavat tilastot meidän tiedolla johtamista varten. Järjestelmän tuli olla myös integroitavissa meidän potilastietojärjestelmän kanssa.”, Hartikka luettelee.

Huoneiden määrän vähentämisen ja omista työhuoneista luopumisen ohella toimintaa tehostetaan käyttöasteen seurannalla. TIMMI Smart Hospital mahdollistaa tiedolla johtamisen työkalujen hyödyntämisen toiminnan kehittämisessä aina käyttöasteen seurannasta palveluohjauksen tilastoihin.

"Tilastot huoneiden käyttöasteista auttavat meidän suunnittelua", Työterveys Aallon sovellusasiantuntija Johanna Gummerus sanoo.

Aalto on käynyt läpi suuren muutosprosessin uusien toimitilojen, toimintatapamuutoksen ja tilavarausohjelmiston käyttöönoton myötä. Lue ebookista, kuinka käyttöönotto saatiin maaliin kymmenessä viikossa ja miten toimintakulttuurin muutos on organisaatiossa otettu vastaan!

Lataa juttu PDF-tiedostona

Avaa ja lataa tästä
Klikkaamalla "Hyväksyn kaikki evästeet" hyväksyt, että evästeet tallennetaan laitteellesi parantamaan sivuston navigointia, analysoimaan sivuston käyttöä ja tehostamaan mainontaamme. Lue lisätietoja evästepolitiikastamme.
cookies