Case

Timmi Smart Hospital: Sujuvaa arkea sairaalaan

·
21.12.2022
·
Lataa koko juttu PDF-tiedostona
Mahtavaa! Tässä on juttu PDF-tiedostona. Jos latauksessa on ongelmia, niin pistä rohkeasti viestiä osoitteeseen [email protected].
Avaa ja lataa PDF
Jokin meni pieleen. Viitsisitkö vielä tarkistaa kentät.
  • Projektin seikkaperäinen läpikäynti.
  • Mitä tuloksia saatiin aikaan.
  • Ei automaattista uutiskirjettä.
  • Helppo näyttää johtoryhmälle.
Timmi Quote mark

Käytetyt ominaisuudet

No items found.

Terveydenhuollon Timmi Smart Hospital -ratkaisu sujuvoittaa sairaaloiden ja sote-yksiköiden arkea automatisoimalla tilavarauskäsittelyn ja asiakasvirtojen hallinnan.

Timmi on ratkonut tilavarauksen haasteita kuntasektorilla jo vuodesta 1992. Myyntijohtaja Jani Asikainen kertoo, että sosiaali- ja terveydenhuollon tilanhallintaratkaisuja alettiin selvittämään muutama vuosi takaperin, minkä pohjalta syntyi konsepti TIMMI Smart Hospital: 

“Huomasimme, että meillä oli valmiina paljon komponentteja, laitteistoja ja ohjelmistoja, jotka voisivat tukea myös sosiaali- ja terveydenhuollon toimintaa tilojen hallinnan ja asiakasohjauksen osalta. Tavoitteenahan on automatisoida toimintaa, jottei ihmiskäsiä aina tarvittaisi.”

Ratkaisun ytimessä on TIMMI Tilavarausohjelmisto. Kokonaisuutta täydentää arkea helpottavat ohjelmistot ja laitteistot sekä integraatiot. 

“Olemme huomanneet, että integraatioita tarvitaan aina ja ne ovatkin meidän vahvuutemme. Tälläkin hetkellä jokaisella kuntapuolen asiakkaalla ainakin yksi integraatio raksuttaa, usealla useampikin. Siihen on panostettu paljon.”, Asikainen kuvaa. 

Terveydenhuollon puolella TIMMI Tilavarausohjelmisto integroidaan potilastietojärjestelmään, jotta pystytään näkemään, millaista tilaa kulloinkin tarvitaan. Integraatioita on toteutettu Acute, Pegasos, Lifecare, Mediatri ja neaRIS -potilastietojärjestelmiin ja niitä toteutetaan asiakkaiden tarpeiden mukaan. 

“Potilastietojärjestelmien ohella tietoa voidaan hakea työvuorosuunnitteluun tarkoitetuista työkaluista. Tietoa pystytään siirtämään myös tilavarausohjelmiston ja kalenterin välillä. Lisäksi olemme rakentaneet integraatioita kulunvalvonnan puolella.”, Asikainen täydentää.  

TIMMI Smart Hospital tekee tilojen hallinnasta helppoa 

TIMMI Smart Hospital mahdollistaa monipuolisen tilojen hakemisen ja varaamisen esimerkiksi nimen, laitteiston tai käyttötarkoituksen mukaan. Varauksia voidaan kohdentaa myös yksittäisiin tiloihin kartan ja pohjapiirrustuksen perusteella. Lisäksi kollegan löytäminen on helppoa yksinkertaisella haulla esimerkiksi konsultointia varten.

Asikainen näkee merkittävänä hyötynä myös sen, että ratkaisu tarjoaa välineitä ja tietoa johtamisen, suunnittelun ja päätöksenteon tueksi: 

“Kaikesta voidaan tarjota tilastoja, koska järjestelmän tapahtumista jää aikaleimat. Voi olla hyödyllistä nähdä esimerkiksi, milloin tila on todellisuudessa ollut käytössä. Tietoa voidaan hyödyntää, kun tilojen käyttöä suunnitellaan tulevaisuudessa.”

TIMMI Smart Hospital -järjestelmän keskeinen toiminnallisuus on tilavarausautomaatio. Se yhdistää älykkäästi potilastietokannasta poimitut vastaanottoajat, työntekijöiden työvuorot sekä vastaanottohuoneiden tilavaraukset, minkä jälkeen tilat jaetaan automaattisesti.

“Tilavarausautomaatio auttaa erityisesti organisaatioissa, joissa tiloja on lähdetty suunnittelemaan niin, että huoneet eivät ole kohdennettuja. Tilavarausautomaation avulla tiloja pystytään kohdentamaan juuri sen tarpeen mukaan – oikea ihminen oikeanlaiseen tilaan.”, Asikainen kuvaa. 

Asiakasvirtojen ohjauksen parantamiseen Timmi tarjoaa TIMMI Itsepalveluautomaatin eli IPAn, TIMMI Ovenpielinäytön sekä TIMMI Infonäytön. 

Itsepalveluautomaatin avulla potilaat tai asiakkaat voivat nopeasti ja helposti ilmoittautua vastaanotolle. Tämän ansiosta jonottamiseen tarvitaan vähemmän aikaa ja tilaa. IPA tulostaa kuitin, joka ohjaa potilaan suoraan joko oikeaan odotusaulaan ja vastaanottohuoneeseen. 

Odotusaulan infonäytöltä näkyvät vastaanottavat ihmiset sekä numero, jolla asiakas kutsutaan sisään. Ovenpielinäyttö täydentää kokonaisuutta. Sillä voidaan esittää esimerkiksi vastaanottohuoneen jonotilanne ja sisäänkutsut.

“Järjestelmä osaa automaattisesti ohjata asiakkaan oikean tilan luokse, mistä hänet kutsutaan tietoturvallisesti numerolla sisään. Kaikki laitteisto pyrkii käytännössä helpottamaan sitä asiakkaan ohjaamista oikeaan pisteeseen tietoturvallisesti.”, Asikainen tiivistää.

Kehittäminen kannattaa, koska sen myötä tilojen käyttöaste kasvaa. Samalla voidaan mitata tarkasti tilankäyttöä ja saada tietoa päätöksenteon tueksi. Asiakaskokemus myös paranee, kun asiakkaan vastaanotto hoituu kokonaisuutena sujuvasti. Lisäksi henkilöstölle jää enemmän aikaa keskittyä muihin töihin, kun tilojen käsittelyssä hyödynnetään automatiikkaa. 

Keskustelimme aiheesta Jani Asikaisen kanssa 14.12.2022. Pääset katsomaan tallenteen webinaarista täältä: Timmi Smart Hospital: Sujuvaa arkea sairaalaan - YouTube

Lataa juttu PDF-tiedostona

Avaa ja lataa tästä
Klikkaamalla "Hyväksyn kaikki evästeet" hyväksyt, että evästeet tallennetaan laitteellesi parantamaan sivuston navigointia, analysoimaan sivuston käyttöä ja tehostamaan mainontaamme. Lue lisätietoja evästepolitiikastamme.
cookies